วันศุกร์ที่ 6 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2558

Daily Remembrancer by J. Smith, February 06 (บทความสอนใจประจำวัน 06 กุมภาพันธ์)

The Believer's Daily Remembrancer

February 06

"He is precious." (1 Peter 2:7)

Yes! Jesus is precious to every believer. He is precious in Himself, in His teaching, in His having paid the price for our salvation, and in His continual prayers for us.

He is our Prophet (in showing us God, the Father); our Priest (in having offered the perfect sacrifice for our sins); and our King who is absolutely worthy of our trust and obedience.

We love Him- but our love is never enough! He is altogether lovely. He is precious to some who are very poor and weak in faith; to others who are strong believers; to holy angels; and to God our loving Heavenly Father.

The more you know Him through Bible Study and prayer, the more you will treasure Him.

Is He precious to you this morning?

"He's the Lily of the Valley!
He's the Bright and Morning Star!
He's the Fairest of Ten Thousand!
Everybody ought to know who Jesus is!"
(Unknown author, hymn "He's the Lily of the Valley")

Reverend James Smith
Adapted by Alina McKenzie



บทความสอนใจประจำวัน 06 กุมภาพันธ์

"พระศิลานี้ก็ล้ำค่า" (1 เปโตร 2:7 TNCV)

ใช่แล้ว! พระเยซูล้ำค่าสำหรับผู้เชื่อทุกคน พระองค์ล้ำค่าในพระองค์เอง ในคำสอนของพระองค์ ในการจ่ายราคาเพื่อความหลุดพ้นของเรา และในการอธิษฐานอย่างไม่ลดละของพระองค์เพื่อเรา

พระองค์เป็นผู้พยากรณ์ของเรา (ด้วยการสำแดงพระเจ้าพระบิดาแก่เรา) ปุโรหิตของเรา (ด้วยการถวายเครื่องบูชาที่สมบูรณ์แบบเพื่อความบาปของเรา) และกษัตริย์ของเรา ผู้ซึ่งสมควรที่เราจะวางใจและเชื่อฟังอย่างแท้จริง

เรารักพระองค์ แต่ความรักของเราไม่เคยเพียงพอ! พระองค์สมควรที่เราจะรักด้วยประการทั้งปวง พระองค์ล้ำค่าต่อผู้ที่ขัดสนและอ่อนแอในความเชื่ออย่างมาก และต่อผู้ที่มีความเชื่อเข้มแข็ง ต่อทูตสวรรค์ที่บริสุทธิ์ และต่อพระเจ้า พระบิดาแห่งสวรรค์ของเราผู้เปี่ยมด้วยความรักแท้

ยิ่งคุณรู้จักพระองค์ผ่านทางการศึกษาพระคัมภีร์และการอธิษฐานมากขึ้นเท่าไร คุณก็จะยิ่งเห็นคุณค่าของพระองค์ในชีวิตของคุณมากขึ้นเท่านั้น

พระองค์ล้ำค่าสำหรับคุณหรือไม่ในเช้าวันนี้?

"พระองค์เป็นดอกลิลลี่แห่งหุบเขา!
พระองค์สว่างเจิดจ้าเป็นดาวประจำรุ่ง
พระองค์งดงามเหนือสิ่งทั้งปวง
ทุกคนควรที่จะรู้จักพระเยซูองค์นี้"
(ไม่ทราบผู้แต่ง, เพลง "He's the Lily of the Valley")

Reverend James Smith
ปรับปรุงโดย Alina McKenzie

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น