วันอังคารที่ 1 กรกฎาคม พ.ศ. 2557

Daily Remembrancer by J. Smith, July 01 (บทความสอนใจประจำวัน 01 กรกฎาคม)

The Believer's Daily Remembrancer

July 01

"The Lord your God is a merciful God." (Deuteronomy 4:31)

Many times in the Bible we are reminded that God is merciful. Nature, and our salvation also witness to this great fact.

We need to remember this when burdened with guilt, when confessing sin, when enduring trials, when praying for God's blessing, and when comforting others. Our God is a merciful God- but mercy and holiness are united in His character, Word, and work.

He is not difficult to please, but He should be daily loved, and constantly trusted. His mercy keeps us from despair. Now we may trust and not be afraid, walk with Him in peace, and rejoice in Him daily.

"O greatly blest the people are
The joyful sound that know.
In brightness of Your face, O Lord,
They ever on shall go." (Psalm 89:15)

Reverend James Smith
Adapted by Alina McKenzie


บทความสอนใจประจำวัน 01 กรกฎาคม

"พระยาห์เวห์พระเจ้าของพวกท่านทรงเป็นพระเจ้าผู้ทรงเมตตา " (เฉลยธรรมบัญญัติ 4:31 TNCV)

หลายครั้งที่พระคัมภีร์เตือนเราว่าพระเจ้าเปี่ยมด้วยความเมตตา ธรรมชาติและความหลุดพ้นที่เราได้รับยืนยันถึงข้อเท็จจริงที่ยิ่งใหญ่นี้เช่นกัน

เราจำเป็นที่จะต้องระลึกถึงสิ่งนี้เมื่อเราเต็มไปด้วยความรู้สึกผิด เมื่อเราสารภาพบาป เมื่อเราฟันฝ่าการทดลอง เมื่อเราอธิษฐานขอการอวยพรจากพระเจ้า และเมื่อเราปลอบโยนใจผู้อื่น พระเจ้าของเราเป็นพระเจ้าที่เปี่ยมด้วยความเมตตา แต่ความเมตตาและความบริสุทธิ์ก็เป็นหนึ่งเดียวกันในลักษณะ พระคำ และงานของพระองค์

ไม่ยากเลยที่จะทำให้พระองค์พอใจ แต่เราก็ควรรักพระองค์ทุกๆ วันและวางใจพระองค์ตลอดเวลา ความเมตตาของพระองค์รักษาเราไว้จากความสิ้นหวัง บัดนี้ ขอให้เราวางใจพระองค์และอย่ากลัวเลย ดำเนินชีวิตกับพระองค์อย่างมีสันติสุข และชื่นชมยินดีในพระองค์ทุกๆ วัน

"ชนชาติที่รู้จักการโห่ร้องอย่างชื่นบานก็เป็นสุข ข้าแต่พระยาห์เวห์ คือบรรดาผู้ที่เดินในแสงสว่างแห่งพระพักตร์ของพระองค์" (สดุดี 89:10 THSV2011)

Reverend James Smith
ปรับปรุงโดย Alina McKenzie

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น