วันจันทร์ที่ 25 กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2556

The Believer's Daily Remembrancer by J. Smith, February 25 (บทความสอนใจประจำวัน 25 กุมภาพันธ์)

Daily Devotional, February 25

"Christ is all." (Colossians 3:11)

Yes- Christ is the "beginning and the end" (Revelation 22:13) for we are saved and made holy in and through His Name. We are kept by His power, and will enter heaven through Him alone.
There should be nothing between God the Father and us but the Lord Jesus. We cannot depend on "good works" - but are accepted and blessed only in the name and for the honour of Jesus. In His name we have victory over sin, and in His name our prayers are heard. In Him we have peace which supports and comforts us in life and in death.
Christ is all we need. He is our sun and shield, our present joy and everlasting Saviour.

"In the name of Jesus, In the name of Jesus,
We have the victory!
In the name of Jesus, in the name of Jesus,
Satan will have to flee.
Who can tell what God can do?
Who can tell of His love for you?
In the mighty name of Jesus
We have the victory!"
(Hymn "In The Name of Jesus")

J. Smith (Adapted by Alina McKenzie)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

บทความสอนใจประจำวัน 25 กุมภาพันธ์

"พระคริสต์ทรงเป็นทุกสิ่ง" (โคโลสี 3:11 TNCV)

ใช่แล้ว พระคริสต์ "เป็นเบื้องต้นและเบื้องปลาย" (วิวรณ์ 22:13) เพราะว่าเราได้รับความรอดและได้รับการชำระให้บริสุทธิ์ในและผ่านทางพระนามของพระองค์ ฤทธิ์อำนาจของพระองค์รักษาเราไว้ แล้วเราจะเข้าสู่สวรรค์ผ่านทางพระนามของพระองค์เพียงนามเดียว
ไม่มีสิ่งใดที่เชื่อมความสัมพันธ์ระหว่างพระเจ้าพระบิดาและเราได้ ยกเว้นพระเยซู องค์พระผู้เป็นเจ้า เราไม่สามารถพึ่งพา "การทำความดี" แต่เราได้รับการยอมรับและได้รับการอวยพรในพระนามของพระเยซูเท่านั้น และเพื่อพระเกียรติของพระเยซูเท่านั้น ในนามของพระองค์ เรามีชัยชนะเหนือกิเลสตัณหา (บาป) และในนามของพระองค์ พระเจ้าก็รับฟังคำอธิษฐานของเรา ในพระองค์ เรามีสันติสุขที่ช่วยค้ำจุนและปลอบโยนเราในชีวิตและในความตาย
พระคริสต์เป็นทุกสิ่งที่เราจำเป็นต้องมี พระองค์เป็นดวงอาทิตย์และโล่ห์ของเรา เป็นความชื่นชมยินดีในปัจจุบันของเรา และเป็นพระผู้ช่วยให้รอดนิรันดร์

ในพระนามพระเยซู ในพระนามพระเยซู       
เราจะเป็นผู้มีชัย
ในพระนามพระเยซู  ในพระนามพระเยซู    
ผีร้ายจะต้องหนีไป
เมื่อเราสู้โดยนามพระเยซู     
ใครสามารถต่อสู้เราได้
เมื่อเราสู้โดยนามพระเยซู     
เราจะเป็นผู้มีชัย
(เพลง "ในพระนามพระเยซู")

J. Smith (ปรับปรุงโดย Alina McKenzie)

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น