วันจันทร์ที่ 16 มกราคม พ.ศ. 2555

Colossians Lesson 4 (Colossians 3-4): What A Worthy Life Looks Like - ลักษณะของชีวิตที่สมควร (4)

II. PUT OFF The OLD and PUT ON The New (2)

We took off our old selves which are Adam's. And now we have become the new man which belongs to the second Adam - Jesus Christ. No longer should our lives be dominated by sins or selves.

New selves are being renewed in knowledge in continual actions. We are transformed to be more and more like Jesus by studying the Word.

Now there is no distinction between believers. Christ is in all. He is the Creator. We are the new creations. Christ is in us. We are righteous in God's eye now. There is no different between slaves or free, and Jews or Greek. All are the same in Christ.

We were all sinners, and we are now in Christ. We all are in the same position in His eyes. We all are saved by Grace.

 

PRINCIPLE II:

  • A Life Worthy of Christ Jesus Has Taken Off The OLD Nature and Put On NEW Nature.

 

We are no longer the same persons. But unfortunately, sometimes our old nature quickens and tries to pull us back to old life. It will happen when we let it happen. It would be possible only when we open the door for it.

If we have a problem with this, bring it to God. Confess it. Ask for forgiveness, protection, and strength to persist.

 


 

II. ปลดวิสัยมนุษย์เก่า และสวมวิสัยมนุษย์ใหม่ (2)

เราถอดเอาวิสัยมนุษย์เก่าของเราออกไป ซึ่งเป็นวิสัยของอาดัม และเราได้กลายเป็นมนุษย์ใหม่ ซึ่งเป็นของอาดัมที่สอง นั่นคือพระเยซูคริสต์ ไม่ควรที่ชีวิตของเราจะอยู่ใต้อำนาจของบาปหรือตัวของเราเอง

ตัวใหม่ของเราได้รับการรื้อฟื้นในด้านความรู้ ในด้านการกระทำอันต่อเนื่อง เราได้รับการเปลี่ยนใหม่ให้เป็นเหมือนพระเยซูมากยิ่งขึ้นด้วยการศึกษาพระคำ

บัดนี ไม่มีความแตกต่างระหว่างผู้เชื่อ พระเยซูคริสต์ทรงอยู่ในผู้เชื่อทุก ๆ คน พระองค์ทรงเป็นพระผู้สร้าง เราเป็นสิ่งทรงสร้างใหม่ พระคริสต์ทรงอยู่ในเรา บัดนี้เราชอบธรรมในสายพระเนตรของพระเจ้า ไม่มีความแตกต่างระหว่างทาสหรือไท ยิวหรือกรีก เราทุกคนเป็นเหมือนกันในพระคริสต์

เราทุกคนเป็นคนบาป และบัดนี้เราได้อยู่ในพระคริสต์ เราทุกคนอยู่ในตำแหน่งเดียวกันในสายพระเนตรของพระองค์ เราทุกคนได้รับความรอดโดยพระคุณ

 

ข้อคิดที่ II:

  • ชีวิตที่สมควรสำหรับพระคริสต์ ได้ปลดวิสัยมนุษย์เก่า และสวมวิสัยมนุษย์ใหม่แล้ว

 

เราไม่ใช่คนเก่า แต่บางครั้งวิสัยมนุษย์เก่าก็กระตุ้นและพยายามดึงให้เรากลับไปสู่ชีวิตเก่า สิ่งนี้จะเกิดขึ้นได้เมื่อเราอนุญาตให้มันเกิด สิ่งนี้จะเป็นไปได้เมื่อเราเปิดประตูให้กับมัน

ถ้าหากเรามีปัญหาในเรื่องนี้ จงมอบให้กับพระเจ้า สารภาพ ทูลขอการทรงอภัย การปกป้อง และกำลังที่จะยืนกรานอยู่

 

Gary Walthall

BSF Foreign Resident Ambassador

คำแบ่งปันสำหรับ Bible Study Fellowship pilot class III: Colossians Lesson 4

เมื่อวันที่ 10/05/2010

สรุปโดย ธีรยสถ์ นิมมานนท์

 

หมายเหตุ: ถ้าพี่น้องพบว่ามีข้อความส่วนใดที่ผิดพลาด รบกวนช่วยแจ้งให้ผมทราบด้วยนะครับ เพื่อจะได้รีบทำการแก้ไขครับ เนื่องจากอาจเกิดจากความผิดพลาดในการสรุปของผมเองครับ ขอบคุณครับ

ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น